Hulta Samfällighetsförening i Åsa
Med anledning av BK2 som gäller i hela området ⚠️
Den senaste tiden har vi fått information från fastighetsägare att de ska få utkörning av transport som överskrider BK2.
Superbra att vi fått denna info men vi vill genom detta inlägg förtydliga riktlinjerna för sådana transporter. …
Styrelsen önskar få information gällande transporten om möjligt ca 2 veckor innan transportdatum. Detta för att hinna förbesiktiga vägen som transporten ska färdas på, samt för att upprätta ett avtal med fastighetsägarens godkännande om att fastighetsägaren ansvar att återställa vägen i de fall skador skulle uppkomma. Avtalet ska skrivas under av vägansvariga samt av fastighetsägaren för att sedan kunna dokumenteras i styrelsens arkiv. Efter datumet för transporten besiktigas vägen igen och fastighetsägaren får återkoppling av vägansvariga. För att i ordningställa avtalet behöver vi följande information:
🔺️ Fastighetsägarens namn
🔺️ Fastighetens adress samt fastighetsbeteckning
🔺️ Datum och ungefärlig tid för transporten
Förr tog styrelsen in en deposition på 10 000kr som sedan återbetalades efter transport och besiktning av väg. Detta görs alltså inte längre eftersom det allt som oftast blir mycket skickande av pengar fram och tillbaka.
Hälsningar
Styrelsen